Σεμινάριο “Λογοθεραπεία και Διαταραχές Αυτιστικού φάσματος”
Σύντομο Βιογραφικό Εισηγητή
Παπαλιού Ειρήνη
Πτυχιούχος Τ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας – Τμήμα Λογοθεραπείας. Κάτοχος MSc in Human Communication Sciences (Master) από το Πανεπιστήμιο “University of Newcastle upon Tyne” Αγγλίας, Κάτοχος Postgraduate Certificate in Autism (ολοκλήρωση του πρώτου χρόνου εξειδίκευσης στις διαταραχές αυτιστικού φάσματος) από το University of Strathclyde.
Από το 2007 έως το 2011 εργάστηκε σε ιδιωτικά κέντρα ως Λογοθεραπεύτρια όπου ανέλαβε παιδιά με Ειδική Γλωσσική Εξελικτική Διαταραχή, Διαταραχές Λόγου, ομιλίας και άρθρωσης, Γλωσσική καθυστέρηση, Νοητική Υστέρηση, Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα, Διαταραχές του ρυθμού ομιλίας (Τραυλισμό & Ταχυλαλία σε παιδιά & εφήβους), σύνδρομο Down, Μαθησιακές δυσκολίες – δυσλεξία (σε παιδιά και εφήβους), καθώς & Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή – Αυτισμό. Τώρα εργάζεται ως Λογοθεραπεύτρια στο Κέντρο Ειδικών Παρεμβάσεων “ΕΠΙ…ΝΟΗΣΗ” και κάνει κατ’οίκον συνεδρίες κυρίως σε παιδιά με διαταραχές αυτιστικού φάσματος (Αυτισμός, Υψηλής Λειτουργικότητας Αυτισμός και σύνδρομο Αsperger). Eπίσης αναλαμβάνει εποπτείες σε νέους συναδέλφους στο χώρο της Ειδικής αγωγής.
Σε ποιούς απευθύνεται
Το σεμινάριο απευθύνεται σε όλες τις ειδικότητες στον χώρο της Ειδικής Αγωγής που ασχολούνται με τον αυτισμό (εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, ειδικούς παιδαγωγούς, ψυχολόγους αλλά και εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων). Επίσης απευθύνεται σε φοιτητές όλων των παραπάνω ειδικοτήτων και σε γονείς που έχουν παιδιά ή εφήβους με αυτισμό.
Θεματολογία σεμιναρίου:
– Γενικά στοιχεία σχετικά με τον αυτισμό
– Aισθητηριακές ευαισθησίες ατόμων με αυτισμό
– Ανάλυση των τριών σταδίων επικοινωνίας αυτιστικών ατόμων:
– Στάδιο 1: Απουσία λόγου, απουσία βασικών προλεκτικών δεξιοτήτων, δυσκολίες
κατανόησης, έλλειψη πρωτοβουλίας με στόχο την επικοινωνία
– Εμπειρίες από περιστατικά 1ου σταδίου, στοχοθεσία και θεραπευτική παρέμβαση
– Στάδιο 2: Έναρξη λεκτικής επικοινωνίας, ηχολαλία, δυσκολίες σε όλους τους τομείς του λόγου (σύνταξη, μορφολογία, σημασιολογία)
– Εμπειρίες από περιστατικά 2ου σταδίου, στοχοθεσία και θεραπευτική παρέμβαση
– Στάδιο 3: Επαρκή λεκτική επικοινωνία, έκφραση αναγκών, επικοινωνιακή διάθεση, δυσκολίες σε πιο δύσκολες δεξιότητες (περιγραφή, αφήγηση, ανάπτυξη κριτικής σκέψης)
– Εμπειρίες από περιστατικά 3ου σταδίου, στοχοθεσία και θεραπευτική παρέμβαση
Σκοπός Σεμιναρίου
Η λογοθεραπεία δεν είναι η μόνη επιστήμη που ασχολείται με τον αυτισμό. Η κατανόηση όμως του προφορικού λόγου και ανάπτυξη εκφραστικού λόγου είναι κάτι που απασχολεί όλους όσους σχετίζονται με αυτιστικά άτομα, καθώς είναι δεξιότητες που κρίνουν την μετέπειτα εξέλιξη του αυτιστικού ατόμου. Σκοπός του σεμιναρίου είναι η κατανόηση όλων των κλινικών εικόνων που μπορεί να έχει ένα αυτιστικό άτομο σε σχέση με το λόγο. Οι συμμετέχοντες θα μπορούν να εντάξουν τα αυτιστικά παιδιά σε ένα από τα τρία στάδια επικοινωνίας που υπάρχουν στον αυτισμό. Επίσης, θα παρακολουθήσουν πλήθος περιστατικών και πρακτικών παραδειγμάτων. Ανεξάρτητα από την ιδιότητά τους οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να εφαρμόσουν αυτές τις πρακτικές μεθόδους στην ενασχόλησή τους με αυτιστικά άτομα με στόχο τη βελτίωση της λεκτικής τους επικοινωνίας.
ΔΩΡΕΑΝ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΧΑΜΗΛΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ (25 ΕΥΡΩ) ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΒΑΘΜΙΔΩΝ (ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ, ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ, ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ) καθώς και ΘΕΡΑΠΕΥΤΕΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ.
Μειωμένη τιμή για ΦΟΙΤΗΤΕΣ (20 ευρώ) αρκεί να φέρουν μαζί τους φοιτητική ταυτότητα (πάσο).
Όλοι οι συμμετέχοντες πρέπει συμπληρώσουν την αίτηση και να επιβεβαιώσουν την συμμετοχή τους 5 μέρες πριν το σεμινάριο.
· ΟΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΟΡΙΣΤΙΚΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΠΟΣΟΥ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ 5 ΜΕΡΕΣ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ ΜΕ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΣΤΟ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ 359-00-2310023052 ALPHA BANK. Παρακαλώ να γράψετε και το ονοματεπώνυμό σας και να κρατάτε μαζί σας την απόδειξη καταθέσεως.
- ΟΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΘΑ ΠΑΡΑΛΑΒΟΥΝ ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ
Eιρήνη Παπαλιού
Eξειδικευμένη Λογοθεραπεύτρια στις Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος
MSc in Human Communication Sciences, MSc Autism